FAQ

Meest gestelde vragen:

Wat is het hoofddoel van Retourkoop?

Bij Retourkoop.nl willen wij verspilling tegengaan. Dit doen wij om retouren een tweede kans te geven. Tevens proberen wij dit op een zo duurzaam mogelijke manier te doen. Wij compenseren onze CO2 uitstoot. Dit doen wij door ons zakelijk stroomgebruik, gereden kilometers en bezorging te compenseren. Voor meer informatie klik hier.

 

Wat zijn retourproducten precies?

Retourproducten kunnen verschillend van soort zijn:

30 dagen retouren:

Dit zijn retouren die binnen 30 dagen zijn teruggestuurd door de consument. Dit hoeft niet perse te betekenen dat het apparaat kapot is, maar de consument kan ook andere verwachtingen hebben gehad van het product. Ook kan het zijn de consument het geld niet voorhanden had en daardoor genoodzaakt was het terug te sturen.

Transportschade:

Nieuwe producten die beschadigd zijn tijdens transport. Vaak betekent dit alleen schade aan de doos, en is het product nog goed.

Verlopen producten:

Dit zijn producten die door de consument als defect zijn gemeld. Hierna zijn de producten teruggestuurd naar de fabrikant voor reparatie. Echter zijn de producten niet tijdig gerepareerd. De consument heeft al een nieuw product toegestuurd gekregen. De producten die (te laat) zijn gerepareerd (of vervangen) blijven daardoor hangen in het magazijn van de webwinkels.  

Magazijnschade:

Tijdens verplaatsing van producten in het magazijn is het product beschadigd. Vaak gaat het hier enkel om schade aan de doos, en is het product nog goed.

 

Zit er ook garantie op de producten? 

Wij geven standaard 90 dagen garantie op het product, voor technische mankementen. Mocht het product toch niet naar wens zijn dan kunt u het binnen 30 dagen retourneren naar ons zonder opgave van reden.

 

Op veel producten zit nog wel een fabrieksgarantie maar dit is vaak niet de volledige 2 jaar zoals je bij een nieuw product gewend bent. Omdat er vaak geen originele aankoop bon beschikbaar is, gaat bij veel merken de garantie in vanaf de productie datum. Bij de producten, waarbij dit van toepassing is, staat de garantie datum er bij de duurdere producten bij. Wanneer er spraken is van fabrieksgarantie kunt je bij klachten je wenden tot de merken of reparatie centra van het betreffende merk. Komt je hier niet uit dan kunnen wij je daar altijd bij helpen.

 

Waar komen jullie retourproducten vandaan?

Van de grote webwinkels.

 

Interesse in een product maar er staat uitverkocht?

Als Retourkoop hebben wij vaak van een product maar 1 exemplaar. U heeft op bestellen gedrukt en daardoor is het product in het winkelwagentje geplaatst. Hierdoor gaat hij tijdelijk van de site af om hem voor u te reserveren. U kunt hem voor maximaal 30 minuten in uw winkelwagen houden. Dan zal het product weer terug geplaatst worden op de site.

 

Kunnen de retourproducten geretourneerd worden als wij niet tevreden zijn.

Ja, dit is mogelijk. Er mag binnen dertig dagen geretourneerd worden. Op onze contactpagina vindt u het retour adres. Wij verzoeken u het retour telefonisch of per mail bij ons aan te melden. Mocht een product niet naar wens zijn neem dan ook contact met ons op. Wanneer u het pakket op de post doet bewaar dan goed het verzendbewijs. Het geld wordt binnen 14 dagen na ontvangst van het retour op uw rekening teruggestort. 

 

Hoe kan ik contact met Retourkoop opnemen?

U kunt contact met ons op nemen door te mailen naar info@retourkoop.nl.  Als u vragen of klachten heeft over een product bellen wij u zo snel mogelijk om tot een oplossing te komen. Wij proberen binnen 2 werkdagen contact met u te leggen via de mail of telefoon.

 

Ik heb iets besteld maar geen bevestiging gehad via de mail?
Waarschijnlijk zit de bevestigingsmail dan in uw spam. Controleer uw ongewenst mail map en voeg Retourkoop toe aan uw contactpersonen. 

 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij streven ernaar om een pakket binnen 1-3 werkdagen te laten bezorgen op uw adres.